Dijital Marketing Nedir?

Dijital marketing değişen ve gelişen pazarlama alanında son yıllarda popülerlik kazanmaya başladı. Pazarlama sektörü özellikle 2000’li yılların başında bir ivme yakaladı. Bu ivmeye eklenen dijital gelişmeler ise pazarlamada Dijital Marketing yönteminin ortaya çıkmasına neden oldu. Teknolojinin hayatımızın her alanında kullanılması, mobil cihazların kullanım alanının ve işlevinin artması ve bir yaşam biçimi haline gelmesi satın alma şekillerinde de değişikliğe yol açtı ve tüketim ihtiyacın önüne geçti. Burada geleneksel pazarlama yöntemlerinin dışına çıkmak isteyen markalar dijital marketing ile daha fazla kitleye ulaşmayı hedefleyerek çalışmalarını değiştirdi.

Dijital Marketing Neden Tercih Edilir?

Dijital marketing (dijital pazarlama), markaların ya da firmaların dijital alanda gerçekleştirdiği pazarlama sürecidir ve günümüz marketing çalışmalarında en yüksek kitleye en hızlı ulaşma yoludur. Dijital marketing içerisinde televizyon, gazete, radyo ya da şehir içerisinde yer alan reklam panoları yerine kullanıcıyla interaktif iletişime geçebileceği dijital kanallar yer alır. Bu pazarlama yöntemi ile marka ya da firma tüketiciden anlık olarak geri dönüş almayı hedefler.

Dijital Marketingin Kullanım Alanları Nerelerdir?

E-ticaret Dijital marketing sosyal medya ve mobil cihazlar ile gerçekleştirilen; televizyon, gazete, dergi gibi geleneksel marketing araçlarının dışında tutulan var ise bu geleneksel yöntemlerin dijital platformlarının kullanılmasıdır. Dijital marketing ile her yaştan hedef kitleye uygun içerik ve pazarlama fikri sunulur, interaktif iletişim sayesinde bu pazarlama yöntemlerinde hızlı bir şekilde değişikliğe gidilebilir. İnternet ortamında, web tabanlı olarak geniş kitlelere ulaşmanın en hızlı ve etkili yolunun kaçınılmaz seçeneğinin günümüzde dijital marketing olduğu unutulmamalıdır. Dijital marketing geleneksel iletişim araçları değil interaktif iletişim araçlarının olduğu web tabanlı, mobil iletişim araçlarının kullanıldığı bir pazarlama yöntemi olduğunu söylemiştik. Dijital marketingin kullanıldığı alanlar ise şu şekilde sıralanabilir; Blog, web siteleri, infografik, e-kitap, Facebook, Twitter, Youtube, İnstagram gibi sosyal medya siteleri, çevrimiçi reklamlar, arama motorları.

Dijital Marketing Kullanımları

Dijital marketing kullanımları farklı şekillerde gerçekleştirilmektedir. Bunlardan biri SEO içerikler ile arama motorlarında yer almaktır. Eğer arama motorlarında markanızın web sitesini en üst ve ilk arama seçeneklerinde görmek isterseniz bu yöntemi kullanabilirsiniz. Bu yöntem ile sitenizin takipçi trafiği doğal bir şekilde artar ve bu yöntem marketing kanalının en çok yöntemlerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bir diğer yöntem ise içerik pazarlamadır. Markanın hem tüketici trafiğini arttırması hem de marka bilincinin yaratılması için farklı içeriklerle yer alması ve bunları tanıtması gerekmektedir. Bu yöntemin de 2018 verilerine göre en fazla Youtube videolarında içerik olarak kullanıldığı görülmektedir.

Sosyal Medyada Marketing Tekniği

Dijital marketing’te inbound pazarlama yöntemi markaların tüketicilerin ilgisini çekmek için çevrim içi bir içerik oluşturma tekniğidir. Sosyal medya marketingi ise tüketicideki marka bilincini yerleştirmek ya da oluşturmak için en geniş kitleye ulaşma hedefidir ve yapılan araştırmalarda en çok kullanılan yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Pay-Per-Click olarak adlandırılan pazarlama yöntemi ise yayına almak istediğiniz reklam için verdiğiniz maliyetin tıklanma adedine göre hesaplanmasıdır. Marka veya firmaların en çok tercih ettiği Pay-Per-Click yöntemi ise Google Adwords’tür. Dijital marketing çalışmalarının en temel faydası yapılan çalışmanın aksiyonlarının hızlıca alınması ve yapılan içeriğin hedef kitleye ulaşmasının en net sonuçlarının alınmasıdır. Bir gazeteye ilan verdiğinizde bunun ulaştığı gerçek kitleyi göremezken dijital pazarlamada bu kolaylıkla görebilir.