Blog yazımı, diğer ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de gün geçtikçe daha da artmaya devam ediyor. Sanal bir platformda yazılan zengin içerikli, dikkat çekici yazılar sayesinde reklam alımı, ürün tanıtımı ya da kişisel bilgiler paylaşıyor. Özellikle son yıllara bakıldığında küçük çaplı işletmelerin ve büyük şirketlerin bile bir internet siteleri, ürünlerinin tanıtım yapıldığı bloglarının olduğu görülüyor. Bu bloglar birçok kişi tarafından sürekli okunduğu için mağazadaki bir ürünü ya da satın almayı düşündüğünüz ürünü en küçük detaylarına kadar incelemek ve ürün hakkında merak ettiğiniz soruları sormak mümkündür. Bu yazdıklarımız kurumsal bloglarda daha çok karşınıza çıkabilecek bir alternatiftir.

Şirket bloglarının yanı sıra, diğer bir yandan birçok insanın duygularını ve düşüncelerini aktardığı kişisel bloglarda bulunuyor. Kişisel bloglar genel olarak belirli bir okuyucu kitlesi olan, sürekli güncellenen ve dikkat çekici yazılarla okuyucu kitlesine hitap eder. Şirket ve kurumsal bloglar ciddi akıcı ve bir ispatlayıcı bir dil kullanılırken, kişisel bloglarda ise sohbet havasında, tamamen kişisel düşüncelerini paylaşarak içerik üretir.

Dikkat Çekici Başlıklar

Eğer kaliteli, okuyucu kitlesi çok olan bir blog istiyorsanız yazacağınız içeriklerin başlıkları okuyucunun dikkatini çekmelidir. Maalesef ki dikkat çekmeyen başlıklar okunmaya başlanmıyor bile. Yazınızın içeriği ne çok uzun olup okuyucu sıkmalıdır ne de çok kısa olup anlamsız olmalıdır. Net anlaşılır ve akıcı bir dille yazılmalıdır.

Güncel İçerikler Daha Çok Tercih Ediliyor

Bloğunuzda sürekli güncel bilgiler ve en çok aranan konulardan yazarsanız okunma oranınınız hızla artacaktır. Bunun içinde yazınızda seo uyumu ve anahtar kelime kullanıma dikkat edilmelidir.

Backlink Çalışması: Backlik Çalışmalarında Paravan Blog

Güncel ve İlgi Çekici Bir Temanız Olsun

Blogunuzda olacak temel özelliklerden biri güzel, okuyucu kitlenize hitap eden temalarınızın olmasıdır. Özellikle de kişisel bloglarda tema hem sizi temsil edecektir. Hem de okuyucularınızın ya da size destekleyici olarak, reklam verecek kişilerin sizi tercih etmesine olanak sağlayacaktır.

Olmazsa Olmaz: Google Webmaster Aracı

Görseller

Sitenizde yer vereceğiniz görseller hem telif hakkı olmayan hem de yazınızla alakalı olmalıdır. Eğer bir ürün tanıtımı yapıyorsanız, görselin her açıdan çekilmiş fotoğrafı olması, net olması gerekiyor. Yazıya giriş kısmından birkaç satır sonra ilk görsel, yazının ortalarında diğer görsel ve son paragrafta da diğer görsel kullanımı blogunuzu daha da kaliteli hale getirecektir. Siteniz için oluşturacağınız infografik ise, blogunuzu hem de daha kaliteli gösterecek hem de okuyucuyu daha fazla içerik okumaya teşvik edecektir.

Backlink Rehberi: Backlink Nedir?

Sosyal Medya Butonları Blog Kurtarır

Bu devirde sosyal medyanın gücüne ve kazandırdığına inanmayan kişi yoktur. Eğer bloğunuzdan para kazanmak istiyorsanız, okuyucu kitlenizin fazla olması ve ürün satışı yapanların reklam verenlerin dikkati çekmeniz gerekiyor. Kömür nasıl işlenince elmasa dönüyorsa, blogunuzda tanındıkça, sosyal medyada paylaşıldıkça sevilecek, tanınacak ve reklam vermek isteyenler, ürün destekleyiciler tarafından teklifler almaya başlamalısınız. Güncel sosyal medya hesaplarının paylaşma bağlantılarını bloğunuza yerleştirirseniz, yazdığınız blog yazıları da sosyal medyalarda paylaşılır ve daha çok okuyucu kitlesine sahip olabilirsiniz. İnternet üzerinde herhangi bir statü fark etmeden her birey blog sahibi olabilir ve dilediğiniz anda hazırlanan yazılarını özgürce internet dünyasına açabilir.